Veje til engelsk - Når man har læse- og skrivevanskeligheder

Af: Susanne af Sandeberg, Katja Julia Heuser (oversætter)

Læseprøve

Beskrivelse

Har du lektier, der skal laves?” ”Engelsk. Det sædvanlige. Tekst og gloser.” Et helt almindeligt svar på et helt almindeligt spørgsmål. Men for den elev, der har læse- og skrivevanskeligheder, kan lektier i engelsk føles uoverkommelige. Elever med læse- og skrivevanskeligheder har svært ved at knække den engelske læsekode på egen hånd. Når de ikke får hjælp, risikerer de at blive udsat for det ene nederlag efter det andet, især når tekstmængden øges og kravene til læse- og skrivekompetencen vokser. Der er brug for en indsats på engelskområdet, så disse elever har mulighed for at få en god uddannelse. Denne fagpjece har ikke hurtige og enkle løsninger, men bidrager med inspiration til engelskundervisningen. Der er mange muligheder for at hjælpe elever med læse- og skrivevanskeligheder, og pjecen sætter fokus på nogle af de muligheder, læreren har. Afgangskarakteren i engelsk er en nøgle, som enten kan åbne eller lukke døre til videregående uddannelser og studier. Der er brug for langsigtede, holdbare løsninger, så elever med læse- og skrivevanskeligheder kan få en ligeværdig mulighed for at lære engelsk i skolen.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • EPUB (Reflowable)

    EPUB (Reflowable)

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 64

  • Special-pædagogisk forlag

  • 9788771771039

  • 06-12-2016

  • Sprogundervisning og sprogindlæring