Læseforståelse – hvorfor og hvordan?

Af: Merete Brudholm

Læseprøve

Beskrivelse

At forstå det, man læser, så det opleves som noget, der giver mening eller det modsatte, er hovedtemaet i Læseforståelse – hvorfor og hvordan? Læseforståelse – hvorfor og hvordan? præsenterer dels nyere, fortrinsvis udenlandsk, forskning, dels gode erfaringer fra undervisningen i praksis med netop læseforståelsen. Bogen sætter fokus på undervisningen i læseforståelse i relation til såvel fortællende som informerende tekster, dvs. til både skøn- og faglitteratur. OM FORFATTEREN Merete Brudholm er uddannet cand.pæd. og lærebogsforfatter til danskmaterialer til folkeskolen.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 248

  • Lindhardt og Ringhof

  • 9788723026873

  • 01-01-2002

  • Sprogundervisning og sprogindlæring