Begynderundervisningens didaktik - Hvad skal der ske før og efter skolestart?

Af: Erik Håkonsson, Pernille Pind, Inger Ubbesen

Læseprøve

Beskrivelse

Læreplaner i dagtilbud, fælles mål for børnehaveklassen og trinmål for fagene i indskolingen stiller krav til lærere og pædagoger om tilrettelægning og samarbejde omkring børnene.Bogen giver børnehaveklasseledere, pædagoger og lærere et fælles perspektiv på arbejdet med børns udvikling og læring før og efter skolestarten. Forfatterne leverer synspunkter på det faglige og pædagogiske arbejde omkring legeaktiviteter og gode undervisningsformer på børns udvikling af sprog og læsning samt natur og naturfaglige fænomener ved Erik Håkonsson. Inger Ubbesen skriver om den praktisk-musiske dimension i indskolingen, mens Pernille Pind giver ekempler fra god undervisning i matematik og opregner udfordringerne inden for det matematisk-logiske område.Erik Håkonsson er pensioneret lektor ved DPU, tidligere leder af Forum for læseforskning og forfatter til en lang række lærebøger.Inger Ubbesen er lærer og cand.pæd. med erfaring fra folkeskolen og fra konsulentarbejde inden for musik og skolestart. Seminarielærer i musik i Århus.Pernille Pind er cand.scient. i matematik og fysik. Beskæftiger sig med matematikundervisning og -vanskeligheder fra skolestart til 10. klasse og i voksenundervisningen.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 208

  • Alinea

  • 9788723026767

  • 01-01-2006